Ekologia na pokaz

W drugiej połowie minionego stulecia ludzkość zaczęła coraz odważniej mówić o problemach ekologicznych. Wcześniej temat ten był zdecydowanie niszowy, a obecnie można nawet powiedzieć, że ekologia jest modna.

Dostrzegają to zarówno politycy, jak i przedsiębiorcy, którzy pod hasłami ochrony środowiska często starają się dbać o własne interesy. W reklamach wielu produktów, od żywności począwszy, a na samochodach skończywszy, często poruszany jest temat ekologii.

Wystarczy tylko wspomnieć, że dany produkt „został wytworzony z myślą o ochronie środowiska naturalnego”, żeby zainteresować nim szersze grono odbiorców. Jeśli jakąś firmę oskarża się o zanieczyszczanie środowiska, nawet jeśli nie jest to prawda, to jej właściciele zmuszeni są wydawać ogromne pieniądze po to, żeby zarzuty te poszły w niepamięć.

Politycy, którzy chcą tanim kosztem uzyskać poparcie społeczne, również odwołują się do haseł proekologicznych. Niestety, ludzie często dają się nabierać zarówno politykom, jak i przedsiębiorstwom, którzy ekologią w ogóle nie są zainteresowani, chociaż starają się nas o tym przekonać.